سرویس و نگهداری آسانسور

سرویس و نگهداری آسانسور

سرویس و نگهداری آسانسور همانطور که از نام آن پیداست شامل دو بخش است؛ نگهداری آسانسور و سرویس آسانسور.

سرویس و نگهداری آسانسور به طور کلی در سه مرحله انجام می شود؛

  1. سرویس و نگهداری آسانسور قبل از نصب
  2. سرویس و نگهداری آسانسور به هنگام نصب
  3. و در نهایت سرویس و نگهداری پس از نصب آسانسور

که هر کدام از این مراحل نیز خود به موارد مختلف تقسیم می شوند.

سرویس و نگهداری قبل از نصب مربوط به عملیات طراحی چاه و موتورخانه آسانسور، احداث چاه برای آسانسور، مقاوم سازی دیواره ها و کف و سقف چاه می باشد.

مرحله دوم یعنی سرویس و نگهداری آسانسور به هنگام نصب نیز شامل مواردی از قبیل؛ دقت به هنگام نصب، سپردن کار به دست افراد متخصص، رعایت نکات ایمنی مربوط به آسانسور و همچنین استفاده از مواد و قطعات درجه یک و با کیفیت می باشد.

اما محل بحث ما مرحله سوم یعنی سرویس و نگهداری پس از نصب آسانسور می باشد که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است، زیرا دو مرحله قبل حتما توسط افراد متخصص و مهندسین این رشته انجام می شود اما پس از نصب افراد گمان می کنند تا زمانیکه آسانسور خراب نشده است نیاز به سرویس توسط متخصص نیست، و همین امر باعث بروز مشکلات اساسی می شود.

نگهداری آسانسور پس از نصب نیز شامل موارد زیر است:

. بازرسی آسانسور؛ بازرسی یعنی چک کردن قطعات ظاهری آسانسور و نحوه عملکرد آن، مثلا بررسی دکمه ها، چراغ، تابلو نشان دهنده طبقات و از این قبیل موارد.

. سرویس آسانسور؛ سرویس نیز شامل بررسی قطعات آسانسور است اما اینبار بررسی تمام قطعات آسانسور توسط فرد متخصص که با عنوان سرویس کار فعالیت می کند.

. تعمیرات پیشگیرانه؛ این تعمیرات همانطور که از نام آن پیداست برای پیشگیری از خرابی قطعات انجام می شود، در زمانی که سرویسکار متوجه تغییر در عملکرد قطعه ای شود برای پیشگیری از خرابی، آن را تعمیر می کند.

. تعمیرات خرابی؛ زمانی که قطعه ای از آسانسور خراب شده و باعث وارد شدن خلل در کار آسانسور می شود باید آن را تعمیر یا تعویض کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

نمایندگی انحصاری شرکت آسانسور و پله برقی بهران با برخورداری از تیم فنی و مهندسی حرفه ای خود، اقدام به ارائه خدمات منحصر به فرد نصب و راه اندازی، گارانتی و خدمات سرویس نگهداری آسانسور، پله های برقی، شیبراه ها و پیاده روهای متحرک با هدف پشتیبانی از کالاها و در جهت جلب رضایت مشتریان برای انواع آسانسور و پله برقی نموده است تا مشتریان شرکت با آرامش خیال از کلیه محصولات شرکت آسانسور و پله برقی بهران استفاده نمایند.

دسته‌بندی‌ها

آرشیو

تگ‌ها

هنوز محتوایی برای نمایش در اینجا وجود ندارد.

شبکه‌های اجتماعی