دلایل ایجاد نقص در سیستم آسانسورها

دلایل ایجاد نقص در سیستم آسانسورها

خرابی آسانسور ممکن است به دلیل خرابی قسمت های مختلف آن باشد که علل مختلفی نیز خواهد داشت در این قسمت به بررسی خرابی های شایع در آسانسورها و دلایل آن خواهیم پرداخت؛

S رطوبت: هر وسیله مکانیکی و الکتریکی که در معرض رطوبت باشد دچار خرابی می شود. آسانسورها نیز در صورتی که سیستم خنک کننده و تهویه مناسب نداشته باشند زمانیکه در معرض رطوبت هوای بیرون قرار بگیرند، دچار خرابی می شوند.

S افزایش دما: دمای طبیعی آسانسورها باید چیزی حدود 5 تا 40 درجه سانتیگراد باشد. اما زمانی که آسانسور سیستم خنک کننده مناسب نداشته باشد دمای آن تقریبا به 100 درجه سانتی گراد میرسد و این افزایش دما در عملکرد آسانسور خلل وارد می کند و اگر بررسی نشود ممکن است باعث سوختن موتور آسانسور شود.

S مصرف انرژی زیاد: این مشکل بیشتر در آسانسورهای قدیمی اتفاق می افتد.

S توقف ناگهانی آسانسور و گیر کردن آن: این مشکل به دلیل خرابی و وجود نقص در سیستم الکتریکی آسانسور است یعنی برق آسانسور یا قسمتی از آن قطع می شود و بنابراین آسانسور به صورت ناگهانی متوقف می شود.

S ساییدگی و خوردگی سیم بکسل: اگر محل قرارگیری سیم بکسل بر روی فلکه تنظیم نباشد باعث ساییدگی سیم بکسل می شود و که این مورد باعث کاهش ایمنی آسانسور می شود و اگر تعمیر نشود ممکن است کابین آسانسور سقوط کند.

Sآتش سوزی: گاهی کیفیت بد و یا فرسودگی سیستم برق آسانسور موجب می شود سیم ها آن اتصالی کنند که باعث آتش سوزی می شود.

S حبس شدن افراد در آسانسور: این مشکل می تواند دلایل زیادی داشته باشد از جمله قطع شدن برق شهری، قطع برق آسانسور، و یا سوار شدن افراد بیش از ظرفیت آسانسور.

تمام این مشکلات با انجام به موقع سرویس و نگهداری آسانسور رفع می شوند و اگر آسانسور شما به موقع سرویس شود بسیاری از این مشکلات اصلا رخ نمی دهند.

یک پاسخ به “دلایل ایجاد نقص در سیستم آسانسورها”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

نمایندگی انحصاری شرکت آسانسور و پله برقی بهران با برخورداری از تیم فنی و مهندسی حرفه ای خود، اقدام به ارائه خدمات منحصر به فرد نصب و راه اندازی، گارانتی و خدمات سرویس نگهداری آسانسور، پله های برقی، شیبراه ها و پیاده روهای متحرک با هدف پشتیبانی از کالاها و در جهت جلب رضایت مشتریان برای انواع آسانسور و پله برقی نموده است تا مشتریان شرکت با آرامش خیال از کلیه محصولات شرکت آسانسور و پله برقی بهران استفاده نمایند.

دسته‌بندی‌ها

آرشیو

تگ‌ها

هنوز محتوایی برای نمایش در اینجا وجود ندارد.

شبکه‌های اجتماعی